#Story
Mezi modelové historické mezníky naší značky je tučným písmem zapsán jednoznačně i motocykl, lidově nazývaný jako Pérák, který byl sériově vyráběn po 2. světové válce.
Typicky se svažující zadní pasáž motocyklu, kompaktní konstrukce motocyklu jako celku, ladné, oku lahodící linie, stylové jednosedlové provedení a samozřejmě kapkovitá nádrž s logem, které dobylo svět. Toto vše spojuje historického a soudobého Péráka.
Nový model JAWA 350 CL Pérák je samozřejmě technicky podstatně zdatnější. Samozřejmostí je plnění aktuálně platné normy EURO 5, a to díky kapalinou chlazenému, čtyřdobému jednoválci s rozvodem DOHC o objemu 334 ccm, s výkonem 22,54 kW. Výkon motoru je sice ve srovnání se starším sourozencem, JAWA 300 CL, výrazně vyšší, ale není u tohoto motocyklu využit pro dosažení vyšší maximální rychlosti, nýbrž k podstatně lepšímu zátahu motoru a tedy pro dosažení vyšší aktivní bezpečnosti. O tlumení se v zadní pasáži stará centrální pružící jednotka. Přední kotoučová brzda BYBRE je u tohoto modelu doplněna i zadní kotoučovou brzdou.
Motocykl JAWA 350 CL Pérák je vyráběn na základě licenční smlouvy indickou společností Classic Legends Pvt. Ltd. Jeho výroba tak bezprostředně navazuje na motocykly JAWA vyráběné v Indii v 60. minulého století, později označované též jako motocykly značky YEZDI.
Specifikace
Provedení | JAWA 350 CL Pérák |
---|---|
Motor | čtyřdobý – kapalinou chlazený |
Počet válců | 1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 81 x 65 |
Zdvihový objem (m3) | 334 |
Kompresní poměr | 11±0,5 : 1 |
Maximální výkon (kW/ot. x min-1) | 22,54 / 7500 |
Maximální kroutící moment (Nm/ot x min-1) | 32,74 / 5500 |
Spuštění motoru | elektrické |
Převodovka | 6 |
Rozvor (mm) | 1485 |
Výška sedla (mm) | 750 |
Objem nádrže (l) | 13,2 |
Rezerva (l) | 2 |
Kola přední (") | 2,50 x 18 |
Kola zadní (") | 4,25 x 17 |
Pneu přední (") | 100/90-18; 56H |
Pneu zadní (") | 140/70-17; 66H |
Odpružení přední (mm) | 135 |
Odpružení zadní (mm) | 83 |
Brzda přední (mm) | kotoučová 280 |
Brzda zadní (mm) | bubnová 240 |
Hmotnost bez náplní (kg) | 185 |
Maximální rychlost (km/h) | 125 |
Galerie
9 fotografií
#Story
Design tohoto motocyklu byl inspirován érou slavných "Kývaček", dvoutaktních motocyklů JAWA 250 typ 353 a JAWA 350 typ 354, které byly sériově vyráběny od počátku 50. let minulého století až do první poloviny let sedmdesátých. Genetické prvky jako jsou nádrž, boční schránky nebo přístrojový panel toto ve všech ohledech potvrzují.
Motocykl JAWA 300 CL splňuje emisní limity normy Euro 5. Stejně jako ostatní modely splňující normu Euro 5, disponuje i tento model brzdovým asistentem ABS, ale pouze na předním kole. Ačkoliv se motocykl JAWA 300 CL tváří jako historický motocykl, jeho srdce tvoří moderní pohonná jednotka s rozvodem DOHC a šestistupňovou převodovkou. Díky tomu je motocykl schopen nabídnout svému majiteli nadstandardní chování v rychlostech okolo 80 km/h, a to včetně nezaměnitelné zvukové kulisy. Motocykl je samozřejmě schopný i rychlejší jízdy, což dokládá i jeho maximální rychlost do 125 km/h, ale bezpochybně bude pro svůj retro styl nejčastěji užíván právě v oněch "pohodovějších" rychlostech.
S účinností od 1. 9. 2022 byl zahájen prodej limitované série motocyklů JAWA 300 CL forty two. Ty se od základního provedení liší zejména provedením světlometu a jsou vybaveny zadní kotoučovou brzdou (viz fotogalerie).
Motocykl JAWA 300 CL je vyráběn na základě licenční smlouvy indickou společnosti Classic Legends Pvt. Ltd. Jeho výroba tak bezprostředně navazuje na motocykly JAWA vyráběné v Indii v 60. minulého století, později označované též jako motocykly značky YEZDI.
Specifikace
Provedení | JAWA 300 CL |
---|---|
Motor | čtyřdobý – kapalinou chlazený |
Počet válců | 1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 76 x 65 |
Zdvihový objem (m3) | 294,72 |
Kompresní poměr | 11±0,5 : 1 |
Maximální výkon (kW/ot. x min-1) | 17 / 7000 |
Maximální kroutící moment (Nm/ot x min-1) | 25 / 5750 |
Spuštění motoru | elektrické |
Převodovka | 6 |
Rozvor (mm) | 1370 |
Výška sedla (mm) | 765 |
Objem nádrže (l) | 13,2 |
Rezerva (l) | 2 |
Kola přední (") | 2,15 x 18 |
Kola zadní (") | 2,50 x 17 |
Pneu přední (") | 90/90-18 M/C; 51P |
Pneu zadní (") | 120/80-17 M/C; 61P |
Odpružení přední (mm) | 135 |
Odpružení zadní (mm) | 100 |
Brzda přední s ABS (mm) | Disc 280 |
Brzda zadní (mm) | Drum 153 / Disc 240 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 182 |
Maximální rychlost (km/h) | 125 |
Galerie
20 fotografií
#Story
Motocykly JAWA 350 jsou naší tradiční objemovou kategorií. Proto se snažíme v tomto směru udržovat jednotné standardy, na které jsou naši věrní zákazníci u této kategorie zvyklí. Modelovou řadu klasické třistapadesátky nyní nabízíme ve dvoudobé i čtyřdobé verzi.
Dvoudobé:
JAWA 350 Style – motocykl s malou kapotáží a hranatým světlometem,
JAWA 350 Style-Millitary – motocykl bez kapotáže s kruhovým světlometem a
JAWA 350/634 Retro – je postaven jako replika motocyklu JAWA 350, typ 634, který byl sériově vyráběn v 70. a 80. letech minulého století.
Přestože motocykly JAWA 350 řady 640 s dvoudobým motorem nejsou určeny k prodeji v zemích EU, jsou stále úspěšně prodávány zejména do zemí Střední Ameriky a do Ruska.
Pro tuzemské motoristy jsme připraveni tento motocykl dodat v kompletní sestavě jako sadu dílů. Sadu dílů na motocykl JAWA 350 Style si můžete zakoupit v barvě červené, modré, černé a stříbrné. Všechna provedení motocyklu JAWA 350 s dvoudobým motorem mohou být na přání vybavena elektrickém startérem, popř. dalšími doplňky.
Specifikace
Provedení | JAWA 350 2T |
---|---|
Motor | dvoudobý - chlazený vzduchem |
Počet válců | 2 |
Vrtání x zdvih (mm) | 58 x 65 |
Zdvihový objem (m3) | 343,5 |
Kompresní poměr | 9,8:1 |
Maximální výkon (kW/ot. x min-1) | 17 / 5250 |
Maximální kroutící moment (Nm/ot x min-1) | 32 / 4750 |
Spuštění motoru | nožní páka |
Převodovka | 4 |
Rozvor (mm) | 1370 |
Výška sedla (mm) | 820 |
Objem nádrže (l) | 17 |
Rezerva (l) | 2,8 |
Kola přední (") | paprsková 2,15B x 18 |
Kola zadní (") | paprsková 2,15B x 18 |
Pneu přední (") | 3,25-18 |
Pneu zadní (") | 3,5-18 |
Odpružení přední (mm) | 150 |
Odpružení zadní (mm) | 80 |
Brzda přední s ABS (mm) | kotoučová 305 |
Brzda zadní (mm) | bubnová 160 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 154 |
Maximální rychlost (km/h) | 120 |
Galerie
9 fotografií
#Story
Motocykly JAWA 350 jsou naší tradiční objemovou kategorií. Proto se snažíme v tomto směru udržovat jednotné standardy, na které jsou naši věrní zákazníci u této kategorie zvyklí. Modelovou řadu klasické třistapadesátky nyní nabízíme ve dvoudobé i čtyřdobé verzi.
Čtyřdobé:
Motocykly JAWA 350 OHC splňují platné normy EURO V. Tato norma neklade pouze vyšší nároky na emisní limity, ale také na bezpečnost provozu. Nové modely JAWA 350 OHC jsou tedy vybaveny brzdovým asistentem ABS, což je u motocyklů JAWA poprvé v historii. Nižší stavba motocyklu nabízí lepší manipulovatelnost a užití i pro jezdce nižšího vzrůstu. Radost z jízdy Vám jistě umocní i spotřeba, pohybující se lehce přes tři litry benzínu na 100 km.
JAWA 350 OHC – design vychází z motocyklu JAWA 350, typ 634, který byl sériově vyráběn v 70. a 80. letech minulého století, genetické prvky jako je například výfuk tvarově navazuje na řadu čtyřdobých motocyklů např. JAWA 500 OHC.
JAWA 350 OHC Sport – Po úspěšném uvedení modelu JAWA 350 OHC Scrambler na trh bylo jednoznačné pokračovat v tomto stylu motocyklu i nadále. Přechod na novou homologační normu EURO V si vyžádal drobné technické změny, ale z hlediska celkového pojetí motocyklu se jednalo skutečně o minimu změn. Ono minimum bez pochyb přispívá ke zlepšení jízdních vlastností tohoto oblíbeného modelu. Jedná se především o úpravu zadní vidlice, zadní kotoučové brzdy, nově použitého olejového chladiče a led předního světla. Shodně se svým předchůdcem má i design modelu JAWA 350 OHC Sport navázat na bohaté úspěchy motocyklů značky JAWA v motocyklových soutěžích. Dominantou a tradičním prvkem je klasický kapkovitý tvar nádrže. Po technické stránce je tento model identický s modelem JAWA 350 OHC.
Specifikace
Provedení | JAWA 350 OHC |
---|---|
Motor | čtyřdobý – chlazený vzduchem |
Počet válců | 1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 85 x 70 |
Zdvihový objem (m3) | 397,2 |
Kompresní poměr | 8,8:1 |
Maximální výkon (kW/ot. x min-1) | 20 / 6500 |
Maximální kroutící moment (Nm/ot x min-1) | 31 / 5000 |
Spuštění motoru | elektrické |
Převodovka | 5 |
Rozvor (mm) | 1420 |
Výška sedla (mm) | 760 |
Objem nádrže (l) | 12,5 |
Rezerva (l) | 2 |
Kola přední (") | 1,85 x 19 |
Kola zadní (") | 3,00 x 18 |
Pneu přední (") | 100/90-19 |
Pneu zadní (") | 130/70-18 |
Odpružení přední (mm) | 120 |
Odpružení zadní (mm) | 70 |
Brzda přední s ABS (mm) | kotoučová 276 |
Brzda zadní (mm) | kotoučová 240 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 160 |
Maximální rychlost (km/h) | 115 |
Galerie
14 fotografií
#Story
Proč RVM?
Většina příznivců značky JAWA dobře ví, že spolupráce s argentinskou společností RVM má dlouholetou historii. V roce 2019 však došlo ještě k bližšímu spojení společností JAWA Moto spol. s r. o. a RVM Argentina.
Již v minulosti byla v Evropě poptávka po motocyklech nabízených v Argentině společností RVM, které nesly logo tradičního českého výrobce motocyklů JAWA. Bohužel legislativa spojená s homologací a vysoké náklady na přepravu motocyklů do Evropy způsobily, že jejich prodej v Evropě byl nereálný. S novými projekty však přicházejí i nové možnosti. V novém projektu RVM 500 již byly zohledněny jak požadavky argentinského, tak i evropského trhu a byly připraveny motocykly odpovídající požadavkům všech a splňující požadavky emisní normy EURO 5.
Scrambler - Druhým modelem v řadě a novinkou, postavenou na shodné platformě, je motocykl v oblíbeném stylu Scrambler. Jak již bylo uvedeno, jedná se o motocykl shodných základních technických parametrů, především po motorové stránce. Designovou perličkou je úprava výfukového systému, kterému vévodí stylový tlumič výfuku, nebo letmo uložené zadní kolo; tento konstrukční prvek je v nabídce našich motocyklů použit úplně poprvé. Motocykly jsou k dispozici v červené a zelené barvě.
Specifikace
Provedení | RVM 500 by JAWA Scrambler |
---|---|
Motor | čtyřdobý - chlazený kapalinou |
Počet válců | 2 |
Vrtání x zdvih (mm) | 67 x 66,8 |
Zdvihový objem (m3) | 471 |
Kompresní poměr | 10,7:1 |
Maximální výkon (kW/ot. x min-1) | 31,5 / 8500 |
Maximální kroutící moment (Nm/ot x min-1) | 40,5 / 7000 |
Spuštění motoru | elektrické |
Převodovka | 6 |
Rozvor (mm) | 1440 |
Výška sedla (mm) | 805 |
Objem nádrže (l) | 18 |
Rezerva (l) | 2 |
Kola přední (") | 2,50 x 18 |
Kola zadní (") | 4,50 x 17 |
Pneu přední (") | 110/80-18 |
Pneu zadní (") | 160/60-17 |
Odpružení přední (mm) | 195 |
Odpružení zadní (mm) | 85 |
Brzda přední (mm) | 2 x 298 |
Brzda zadní (mm) | 240 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 194 |
Maximální rychlost (km/h) | 170 |
Galerie
6 fotografií
#Story
Proč RVM?
Většina příznivců značky JAWA dobře ví, že spolupráce s argentinskou společností RVM má dlouholetou historii. V roce 2019 však došlo ještě k bližšímu spojení společností JAWA Moto spol. s r. o. a RVM Argentina.
Již v minulosti byla v Evropě poptávka po motocyklech nabízených v Argentině společností RVM, které nesly logo tradičního českého výrobce motocyklů JAWA. Bohužel legislativa spojená s homologací a vysoké náklady na přepravu motocyklů do Evropy způsobily, že jejich prodej v Evropě byl nereálný. S novými projekty však přicházejí i nové možnosti. V novém projektu RVM 500 již byly zohledněny jak požadavky argentinského, tak i evropského trhu a byly připraveny motocykly odpovídající požadavkům všech a splňující požadavky emisní normy EURO 5.
Adventure - S novými projekty však přicházejí i nové možnosti. V novém projektu RVM 500 již byly zohledněny jak požadavky argentinského, tak evropského trhu a byl připraven motocykl odpovídající požadavkům všech. Tento nový model má za cíl nabídnout motocyklistům možnost cestování na delších vzdálenostech s odpovídajícím pohodlím. Univerzálnost je pro motocykly JAWA typickým prvkem a tak i tento nový model lze zařadit do kategorie motocyklů, které svou univerzálností jako cestovní enduro předčí všechny ostatní.
Specifikace
Provedení | RVM 500 by JAWA Adventure |
---|---|
Motor | čtyřdobý - chlazený kapalinou |
Počet válců | 2 |
Vrtání x zdvih (mm) | 67 x 66,8 |
Zdvihový objem (m3) | 471 |
Kompresní poměr | 10,7:1 |
Maximální výkon (kW/ot. x min-1) | 32,5 / 8500 |
Maximální kroutící moment (Nm/ot x min-1) | 40,5 / 6500 |
Spuštění motoru | elektrické |
Převodovka | 6 |
Rozvor (mm) | 1479 |
Výška sedla (mm) | 820 |
Objem nádrže (l) | 20 |
Rezerva (l) | 2 |
Kola přední (") | 2,50 x 19 |
Kola zadní (") | 4,25 x 17 |
Pneu přední (") | 110/80-19 |
Pneu zadní (") | 150/70-17 |
Odpružení přední (mm) | 195 |
Odpružení zadní (mm) | 85 |
Brzda přední (mm) | 2 x 298 |
Brzda zadní (mm) | 240 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 206 |
Maximální rychlost (km/h) | 150 |
Galerie
5 fotografií